wtorek, 21 stycznia 2014

Week :::: 3/52

Miesiąc: styczeń
Pora roku: zima ???
Faza księżyca: pełnia
Edukacja domowa: Drzewo (bardzo zimowy temat ;P)
Mama: declutter, czyli wielki wyciep...

Porządek trza zrobić... Wielki wyciep, po nowemu declutter... Wyciep nie po to, by zrobić miejsce na nowe... Tylko byle zrobić miejsce, odkurzyć przestrzeń... Doszłam do wniosku, że wiele materiałów, które zrobiłam chłopakom straciło już na popularności, albo wcale jej nie miały... Nawet po jakimś czasie nabyłam umiejętność wybierania, co rzeczywiście jest potrzebne... I nie laminuję już wszystkiego, co popadnie... Nauczyłam się raczej inspirować pewnymi przykładami i wykorzystywać, używając to, co już mam w domu, nie dorabiać wciąż nowych rzeczy...
I tak jest dobrze...
Najlepiej jest wyczuć temat... Czekam na ich pytania... Wtedy organizuję tematykę naszych zajęć...
I tak mimo, że już kiedyś przerabialiśmy ten temat, znów padło pytanie, dlaczego choinki są zawsze zielone... I siup po materiały stare, i jak znalazł... Młodszy do wycinania pierwszy był, ale od oglądania materiałów wolał być strażakiem... Kiedyś i on spyta o choinkę... I znów sięgniemy po sprawdzone materiały... 
I tak jest dobrze...

WSZYSTKIM BABCIOM ŻYCZYMY ZDROWIA I POCIECHY Z WNUKÓW!
A NASZE BABCIE I DZIADKÓW W POLSCE CAŁUJEMY CAŁUŚNIE!

wKROPKA

9 komentarzy:

  1. super te puzzle gdzie kupujesz?i te karty ahhh marzą mi się takie już nawet czaje się na podobne. A Twoje są w wersji angielskiej?podasz jakieś namiary?
    PS byle do wiosny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Pati! Puzzle kupuję w jednym z niemieckich online shopów. Karty, niektóre książki i atlasy miałam okazję kupić tanio w dyskoncie spożywczym. Są jednymi z najczęściej wykorzystywanych materiałów. Książki polskie kupuję w PL... Tonami ;) pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dobry kierunek... :-)
    Pozdrowienia,chyba ostatnie,z Austrii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłej i "łagodnej" przeprowadzki ;) pozdrawiam :)

      Usuń
  3. a powiedz mi zadowolona jesteś z tych puzzli? PS dyskonty aaaa uwielbiam!
    PL książki aaaa uwielbiam! i ejstem od nich uzależniona:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do puzzli, nie mogę w pełni realizować pragramu montessori z tymi puzzlami, bo mi je młodszy roznosi, jeśli je przygotuję na tacy na regale. Zazwyczaj brakuje jedna część potem i jest wielkie szukanie. Puzzle są drogie. Puzzle o podobnie włożonej w niej pracy wykonania są o połowę tańsze. Metka montessori robi swoje;) Ale nie żałuję zakupu. Mamy kwiat, liść, drzewo, konika polnego, rybę, ptaka...starczy nam... Ćwiczymy na nich słownictwo, budowę, rękę(odrysowywanie), później wycinanie. Czasem są zwyklymi puzzlami. Ale nowych nie będę kupować, mam zamiar przygotować z filcu, lub materiału, lub kartonu. Z tego co mamy w domu.

      Usuń
    2. no właśnie metak Montessori robi swoje(wkurza mnie to;)) ja sie staram robić pomoce jak najtanszym kosztem z tego co mam przewaznie. Puzzle kwiat mnie kusza:)i tez mysallam czy byz filcu nie zrobic innych

      Usuń
  4. Hehj hej fajny blog. Tez jestem Polka mieszkajaca w Niemczech. pracuje w przedszkolu i wpadlam w poszukiwaniu inspiracji :) dodaje do ulubionych i bede zaladac.
    Pozdrawiam z Bawarii
    Baw

    OdpowiedzUsuń